Standardy edukacyjne
Dokument stworzono na podstawie ISPOR Learning Outcomes Task Force. Uwzględniono uwagi Członków Polskiego Towarzystwa Farmakoekonomicznego.
Data utworzenia: 29 kwietnia 2009,
Warszawa/ Poznań/Gdańsk
Prof. dr n. med. Marcin Czech- Przewodniczący Grupy Roboczej
Prof. dr hab. n. ekon. Tomasz Hermanowski
Prof. dr hab. n. med. Ivan Kocić
Dr. n. techn. Joanna Lis
Prof. dr hab. n. farm. Elżbieta Nowakowska
Wykonawcami i odbiorcami analiz farmakoekonomicznych powinni być:
1. Naukowcy specjalizujący się w ekonomice zdrowia (health economics, HE),
farmakoekonomice (pharmacoeconomics, PE), ocenie technologii medycznych
(health technology assessment, HTA), badaniach zależnej od zdrowia jakości życia
(health-related quality of life, QoL), i badaniach wyników leczenia (outcomes
research, OR)
2. Klinicyści (głównie lekarze i farmaceuci sprawujący opieką farmaceutyczną, również
rehabilitanci, pielęgniarki, diagności laboratoryjni)
3. Podejmujący decyzje w systemie ochrony zdrowia (np. zarządzający, ekonomiści,
płatnicy, urzędnicy odpowiedzialni za refundację i ceny leków, politycy ochrony
zdrowia i in.)
4. Członkowie komitetów terapeutycznych w szpitalach i lecznictwie otwartym
odpowiedzialni za konsultowanie receptariuszy
5. Pracownicy przemysłu farmaceutycznego produkującego leki, wyroby
medyczne/konsultanci tych instytucji.
Niezbędna wiedza i umiejętności obejmują trzy podstawowe poziomy zaawansowania:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.